Náhradní žárovky a pojistky, klíč na matice kol, zvedák (hever), rezervní kolo (za určitých okolností postačí opravná sada na pneu nebo sjednaná asistence), výstražný trojúhelník, reflexní vesta, lékárnička, to jsou věci, které musí být v každém autě. K poslední změně v seznamu povinné výbavy však došlo před 8 lety a situace na silnicích se od té doby výrazně změnila. S omlazením vozového parku se tak mění i rozsah poruch, které na vozidle zvládne opravit sám motorista, navíc dnes téměř všichni řidiči získávají od své pojišťovny asistenční služby pro případ nouze. Potvrzují to členové České asociace asistenční společností (ČAAS), kteří pomáhají řidičům u dopravních nehod či poruch. Podle nich je možné na místě zprovoznit pouze každé šesté vozidlo. V ostatních případech je nutné automobil odtáhnout do odborného servisu. Naopak například hasicí přístroj pro likvidaci požáru ve vozidle v jeho počátku dnes v povinné výbavě chybí. Až 85 % zásahů asistenčních společností u poruch nakonec končí odtahem do odborného autoservisu. Z důvodu technologického pokroku se dnes u novějších aut v autoservisech provádějí i dříve banální úkony jako výměna žárovek, či pojistek, čemuž dnes předchází diagnostika stavu vozidla. Naopak na místě je technik z asistenční společnosti v závislosti na typu a modelu vozidla schopný vyměnit píchlé kolo, opravit menší poškození pneu (hřebík nebo šroub v kole), zkontrolovat dobíjení baterie a nastartovat vozidlo s vybitou baterií, vyměnit klínový řemen a příslušenství, opravit nebo vyměnit hadice chlazení motoru či vyčerpat nevhodné palivo. Vybavení na tyto opravy si přiveze technik s sebou.