Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Dovolenou v obytném autě Češi milují, při problému jim pomohou české asistenční společnosti

Svobodné cestování, komfort vlastního ubytování i v době omezení kvůli covid-19, právě díky těmto výhodám v posledních letech stoupnul zájem o dovolenou v obytných autech a karavanech. Má to však i druhou stránku, neboť se to logicky promítá i do větší nehodovosti a poruchovosti tohoto typu vozidel. Potvrzuje to praxe členských asistenčních společností České asociace asistenčních společností (ČAAS), které pomáhají motoristům v nouzi. V minulém roce zasahovaly zhruba u tří stovek případů nepojízdných obytných vozů v tuzemsku i zahraničí. Na letošní hlavní sezónu se proto členové ČAAS pečlivě připravují. Například v Chorvatsku budou během prázdnin českým motoristům v nouzi pomáhat česky hovořící asistenční týmy. Partnerské odtahové týmy budou v ČR i v zahraničí připraveny zajistit případný odtah nepojízdných obytných aut speciální technikou uzpůsobenou pro přepravu těžkých vozů.

 

V roce 2021 realizovali členové ČAAS téměř 300 asistenčních zásahů u nepojízdných obytných vozů a karavanů v ČR i v cizině. Ze zahraničních destinací se nejčastěji jednalo o Slovensko, Polsko, Německo, Itálie a tradiční dovolenkový cíl Čechů - Chorvatsko.

 

Z praxe asistenčních společností také vyplynulo, že je u obytných vozů větší podíl poruch než u osobních aut. Vysvětlením může být skutečnost, že kvůli vyšší pořizovací ceně „obytňáků“ kupují Češi spíše starší vozy, u kterých je pravděpodobnější výskyt nějakého technického problému. Specifikem asistenčních zásahů u této kategorie aut je to, že se musí použít speciální odtahové auto, které je určené pro transport těžších vozidel. „Obytné vozy se velmi často půjčují, a proto je důležité se s vozidlem dostatečně seznámit a při jízdě zbytečně neriskovat. Karavany mají svá specifika oproti cestování běžným osobním autem. Důležité je také sledovat hmotnost vozidla, která u běžného obytného automobilu nesmí včetně veškerého nákladu překročit 3,5 tuny,“ radí řidičům Aleš Povr, tiskový mluvčí ČAAS.

 

Problémy s obytňákem v Chorvatsku? Pomůže česká odtahovka

 

Také letos počítají členské asistenční společnosti ČAAS, že na léto vyšlou do tradiční dovolenkové destinace – Chorvatska, svůj speciální asistenční tým, který je schopný komunikovat v češtině. Jen loni tyto asistenční týmy realizovaly 633 zásahů, tedy meziročně o třetinu více. Asistenční společnosti dokáží zajistit potřeby všech klientů během jejich dovolených a pomohou i motoristům s obytnými vozy a přívěsy. V případě nepojízdného auta mohou řidiči volat v ČR na linku 1224, ze zahraničí se pak dovolají na telefonní číslo své asistenční společnosti, které je uvedeno na zelené kartě.

 

Rady motoristům, na co nezapomenout, než usednete za volant obytného vozu:

 

-        Dbejte zvýšené opatrnosti při řízení obytného vozu či karavanu kvůli větším rozměrům oproti osobním autům, zejména při parkování či couvání.

-        Před cestou si zkontrolujte nastavené pojistné limity u své pojišťovny. Limity pro osobní auta nemusí stačit pro krytí pojistné události u obytných vozů.

-        Zkontrolujte platnost zelené karty a všech dokladů od vozu.

-        Ověřte si stav nabití autobaterie a rezervu.

-        Ověřte si celkovou hmotnost obytného vozidla a zkontrolujte si, zda disponujete řidičským oprávněním pro řízení daného vozidla.

 

Další články

Na začátku prázdnin pomáhaly asistenční společnosti u 2.700...

04/07
2024

Rušný provoz na silnicích a s tím související zvýšený zájem o pomoc u nepojízdných aut zaznamenala také Česká asociace asistenč...

České dovolenkáře zachraňuje letecká ambulance

25/06
2024

Mozková mrtvice, komplikovaná zlomenina či onemocnění srdce jsou statisticky nejčastějšími zdravotními komplikacemi, které vyža...

Počasí startuje motorkářskou sezónu dříve. Nejčastěji si...

18/03
2024

Teplotně příznivé počasí láká majitele motocyklů k prvním výletům. Nedostatečná kontrola stroje po zimě, výmoly nebo zbytky ště...

Víte, že

u většiny pojišťoven

získáváte sjednáním pojištění základní balíček asistenčních služeb? Tyto služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 365 dní v roce. Zajistí vám rychlou pomoc a asistenční servis v ČR i v zahraničí,
komunikují v českém jazyce.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz