Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. OK

Aktuality

Asistenční společnosti – strážci klidných Vánoc

Opravený sporák a tím zachráněná štědrovečerní večeře, odtah nepojízdného auta na Štědrý den nebo repatriace pacienta se zlomeninou z ciziny domů za rodinou o svátcích, to je malý výčet reálných případů, ve kterých pomáhaly asistenční společnosti o minulých Vánocích. Podle České asociace asistenčních společností je počet zásahů během vánočních svátků třetinový oproti průměru, avšak lidé takové události ve sváteční dobu vnímají jako zvlášť nepříjemné. V minulém roce pomohly asistenční společnosti během tří vánočních dní v téměř 1700 případech. Pro klidné prožití letošních Vánoc drží v asistenčních společnostech nonstop pohotovost operátoři call center, lékaři, řidiči odtahových služeb a technici domácí asistence.

 

Zatímco většina lidí si o Štědrém dnu a následujících svátečních dnech užívají volna v rodinném kruhu, pracovně ho stráví více než stovka operátorů call center čtyř největších asistenčních společností působících v ČR (Europ Assistance, Global Assistance, Allianz Partners a Euro-Center). Vedle toho drží pohotovost několik stovek smluvních partnerů, kteří jsou připraveni pomoci s problémy s auty, porouchanými domácími spotřebiči, se zabouchnutými dveřmi a v dalších smolných situacích. Statisticky nejvíce se na asistenční společnosti během Vánoc obrací lidé o pomoc s nepojízdným vozidlem, konkrétně se jedná až o 85 procent zásahů. Ve zbytku případů jde o problémy v domácnosti řešené v rámci domácí asistence. Lidem se však ani o Vánocích nevyhýbají úrazy a onemocnění v ČR i v zahraničí,“ říká Aleš Povr, tiskový mluvčí České asociace asistenčních společností.

 

Vánoční příběhy s dobrým koncem

 

Allianz

 

Klient kontaktoval asistenční službu 26.12. z Ázerbájdžánu z důvodu úrazu pravé nohy. Na základě výsledku magnetické rezonance se potvrdila komplikovaná zlomenina. Asistenční služba pomohla klientovi zajistit repatriaci domů k dořešení úrazu, který vyžadoval další léčbu.

Den před Štědrým dnem se na asistenční společnost obrátil klient s tím, že zůstal stát v Belgii s poruchou na vozidle. Vyslali jsme odtahovou službu, která klienta dopravila zpět domů, takže si Vánoce užil v teple domova.

 

Europ Assistance

 

Náš klient se na Štědrý den pustil do vaření štědrovečerní večeře. Právě když smažil oblíbené řízky, vypadla v domě elektřina bez možnosti opětovného nahození jističů. Následoval rychlý hovor s naší asistenční službou, kde jsme klientovi zajistili elektrikáře. Ten na místě opravil vyhořelé jističe, a zachránil tak štědrovečerní večeři. Rodina klienta zasedla ke stolu s úlevou a vděčností, když elektrikář popřál veselé Vánoce a zmizel v noci, zanechávaje za sebou zářící stromeček a vánoční atmosféru.

 

Na začátku loňského prosince byl klient v zahraničí po pádu hospitalizován s diagnózou polytrauma a pneumotorax. Kvůli pneumotoraxu nemohl cestovat a byl propuštěn na hotel s tím, že nemůže cestovat cca 2 týdny a musí být pravidelně kontrolován kvůli pneumotoraxu. Na kontrole 23.12. lékař potvrdil, že klient je schopný cesty. Vzhledem k lokalitě a zranění jsme zorganizovali repatriaci letadlem. Jediné, co klienta zajímalo, jak rychle může být doma. I Během vánočních svátků se tak  podařilo zajistit rychlou repatriaci, a klient byl 25.12 večer v ČR z nemocnice propuštěn do domácí péče a zbytek Vánoc tak mohl trávit s rodinou.

 

Global Assistance:

 

Klient byl na lyžařském zájezdu v Itálii, kde si den před Štědrým večerem zlomil nohu a zmeškal odjezd se skupinou. Měl velké obavy, že na Štědrý večer zůstane v Itálii sám. Global Assistance v rámci hodin zajistilo pozemní repatriaci s českou posádkou, klient tak mohl Štědrý večer prožít se svými blízkými v České republice.

 

Na Štědrý večer volal klient, který žádal urychleně zámečníka. Jeho žena šla s dětmi na procházku. On mezitím rozsvítil stromeček, připravil dárky a čekal před domem na manželku s rodinou. Po zavření dveří si uvědomil, že klíče nechal doma. Global Assistance pro klienta zajistilo zámečníka, který ihned vyrazil a zachránil tak Štědrý večer jedné pražské rodiny.

 

Klient před svátky odcestoval do Barcelony, kde byl okraden a přišel o peněženku s veškerými doklady. Kvůli tomu se obával, že nebude moci odletět plánovaným letem zpět do ČR. Klientovi byly předány kontakty na konzulát a informace o nároku na využití taxi, aby vše stihl vyřešit a mohl odletět. Klient se vrátil domů plánovaným letem.

  

 

 

 

Související dokumenty

Asistenční společnosti – strážci klidných VánocČtvrtek | 21. prosince 2023

Další články

Česká asociace asistenčních společností zvolila své vedení

21/10
2024

Do čela České asociace asistenčních společností (ČAAS) byl opět zvolen Marek Jaroš (Global Assistance).

ČAAS v reportáži České televize k pneumatikám

18/10
2024

V reportáži České televize vysílané živě dne 18.10.2024 hovořil tiskový mluvčí ČAAS o zimních pneumatikách a poradil motoristům...

Na začátku prázdnin pomáhaly asistenční společnosti u 2.700...

04/07
2024

Rušný provoz na silnicích a s tím související zvýšený zájem o pomoc u nepojízdných aut zaznamenala také Česká asociace asistenč...

Víte, že

u většiny pojišťoven

získáváte sjednáním pojištění základní balíček asistenčních služeb? Tyto služby jsou vám k dispozici 24 hodin denně 365 dní v roce. Zajistí vám rychlou pomoc a asistenční servis v ČR i v zahraničí,
komunikují v českém jazyce.

Naši členové

Euro Center Prague europ assistance global assistance allianz